Proizvodne linije
Informacioni sistemi za planiranje, proizvodnju i isporuku kroz kontrolu proizvodnih procesa i automatizaciju proizvodnih linija po sektorima sa barcode sistemom toka proizvodnih procesa, normiranjem zaposlenih i upravljanjem repromaterijalima i isporukama.
Izdvojeno - ufipps

Upholstered Furniture Integrated Planing and Production System, kompletni proizvodni informacioni sistem za proizvodne linije u industriji proizvodnje tapaciranog nameštaja.

Zaokruženi ciklus

Od poručivanja do isporuke

UFIPPS IS sadrži softverske module koji prate sve procese u životnom ciklusu proizvoda, od poručivanja (VP kupci i maloprodaje), kroz generisanje trebovanja, evidentiranje prijema i potrošnju repromaterijala, kroz automatizovan proces proizvodnje sa barcode sistemom, i dalje pakovanje i isporuku karajnjim kupcima.

Barcode sistem proizvodnje - Benefiti

Povećanje produktivnosti kroz automatizaciju i stimulaciju

Barcode sistem proizvodnje organizovan kroz sektore nudi dva osnovna benefita: Automatizaciju i Stimulativno okruženje za zaposlene. Automatizacija isključuje najčešći problem u proizvodnji-ljudsku grešku, a kroz centralno dizajniran proces proizvodnje, gde je raspoređivanje zadataka centralizovano i automatizovano, odnosno, kada se jedan proizvodni proces završi, sledeći se automatski dodeljuje radnicima u sledećem proizvodnom sektoru, a u zavisnosti od toga da li su sve prethodne operacije za sektor završene i u zavisnosti od dostupnosti repromaterijala. Planiranje proizvodnje se vrši kroz raspoređivanje naručenih proizvoda u radne naloge, a od tog trenutka svo planiranje i raspoređivanje vrši informacioni sistem. Generišu se trebovanja repromaterijala po dobavljačima, i u zavisnosti od raspoloživih repromaterijala i dostupnog ljudstva raspoređuju proizvodne operacije koje mogu da počnu, kroz dodeljivanje Barcode Slip isečaka koji se raspoređuju po sektorima. Barcode slipovi sadrže polja koja se skeniraju (početak i kraj proizvodne operacije), naziv, serijski broj artikla, specifikaciju i sve repromaterijale za proizvodnu operaciju. Učinak/vreme za koji se proizvodna operacija izvodi se meri, i omogućava realno normiranje za proizvodne operacije, što daje mogućnost plaćanja zaposlenih po normi. Zašto je to bitno? Radnik koji ima mogućnost da kroz normu poveća svoju zaradu, povećava i produktivnost za poslodavca/firmu, što skraćuje vreme proizvodnje , a donosi i dodatnu zaradu, jer povećanjem svoje zarade, radnik povećava i zaradu poslodavca. Kroz dosadašnju implementaciju sistema, realno povećanje produktivnosti je od 50-70% u zavisnosti od sektora. Takođe, u mnogome se isključuje mogućnost grešaka kroz automatizaciju, jer svaka greška u proizvodnom procesu košta. Sistem automatski zadaje sledeći zadatak svakom radniku u sektoru, kroz slip isečak sa bar codom koji mu dodeljuje na rad, uz automatski pripremljene priloge ukoliko postoje za tu operaciju (nalepnicu za proizvodni element, nalepnicu za element gotovog proizvoda koji krajnji kupac koristi za identifikaciju u montaži, deklaraciju proizvoda koja se treba upakovati uz proizvod, nalepnicu za paket ukoliko je sektor pakovanja, sa informacijama o proizvodu, kupcu, paketu, mestu isporuke,) i sve to potpuno automatski, po čekiranju početka ili završetka proizvodne operacije.

Kompleksnost i Jednostavnost

Kompleksni zadaci rasčlanjeni na rešenja laka za korišćenje

Učinkovitost nije moguća bez rešenja koja su brza, laka za upotrebu i intuitivna. UFIPPS je kompleksan sistem, koji se sastoji iz mnoštva različitih softverskih i hardverskih rešenja, uvezanih u jedinstvenu celinu koja radi kao automatizovan sistem, gde je svaki podsistem dizajniran za lakoću korišćenja i automatizaciju zadatka koji se izvodi na podsistemu. Tako na primer: radnik u proizvodnji ne mora da poznaje rad na računaru, ili rad u informacionim sistemima, potrebno je samo da zna da pritisne dugme BarCode čitača i očita bar code, a od tog trenutka prati uputstava sa ekrana (Dobili ste novu proizvodnu operaciju, za vas su spremne 3 nalepnice za pakete...itd.). Zaposleni u magacinu ne moraju da budu upućeni u plan proizvodnje za period, već je dovoljno da prate alarme i trebovanja koja im generiše sistem, takođe nije potrebno da znaju dobavljačke nazive svih repromaterijala po dobavljačima (šifarnik) u zavisnosti od dobavljača. Sistem će automatski generisati porudžbenice repromaterijala u zavisnosti od odabranog dobavljača repromaterijala. Radnici na pakovanju ne moraju da znaju strane jezike (Engleski/Nemački/Slovenački..itd), nalepnice za pakete će automatski biti generisane za pakete koji se pakuju u zavisnosti od kupca proizvoda i zemlje u koju se isporučuje, a jezik i nazivi na istoj će automatski biti generisani. HR osoblje pravi planove smena jednostavnim klikom na kalendar, Planeri proizvodnje dobijaju predviđena vremena na osnovu radnog rasporeda iz HR-a, a Finansije i obračun plata svoje podatke generišu na osnovu vremena provedenog na poslu i učinka po normi, potpuno automatski, odnosno sektorski, bez potreba da poznaju međusobne procese i softverska rešenja u različitim sektorima. Menadžment ima uvid u sve celine proizvodnog procesa, pojedinačnu i sektorsku produktivnost kao i mogućnost analize i selekcije najboljih kadrova u zavisnosti od njihovog učinka u radu, i daljih poboljšanja i optimimizacije proizvodnih procesa proizvodnje kroz realno planiranje.

Tok proizvodnje

Planiranje i upravljanje proizvodnjom

Planiranje i upravljanje proizvodnjom se vrši kroz prijem purdžbina, raspoređivanjem u radne naloge, a potom i u tovarne liste za isporuku. Postoje posebni aplikativni softveri za naručivanje od strane VP kupaca, kao i od strane maloprodajnih objekata. Od trenutka kada se proizvodi nađu na radnom nalogu, sistem preuzima čitav tok procesa proizvodnje. Visok stepen automatizacije onemogućava namerne ili slučajne greške, uz dozvoljavanje korekcija proizvodnog procesa u određenoj meri, vodeći računa da se kontinuitet proizvodnog procesa ne naruši. Softver daje uvid u predviđeni rok realizacije proizvodnje iz naloga, generiše u realnom vremenu narudžbenice repromaterijala, uvid u stanje magacina repromaterijala i gotovih proizvoda u realnom vremenu. Sistemom se upravlja i utovarom i isporukom gotovih proizvoda, sa visokim stepenom automatizma.

Struktura proizvodnje

Sektorske operacije

Proces proizvodnje se vrši izvršavanjem proizvodnih operacija u sektorima proizvodnje. Proizvodne operacije se mogu izvršavati paralelno (istovremeno) i sekvencijalno(operacija započinje po završetku prethodne). Najćešće u praksi proizvodni proces je kombinacija grupa paralelnih i sekvencijalnih operacija. Primer: Operacije Krojenja Štofa, Sečenje Masiva, Sečenje Pločastih materijala, Rezanje Sunđera počinju istovremeno, dok operacije Pripreme mogu početi tek kada su sve ove operacije koje su započete istovremeno završene, dok neke od njih imaju i dodatna grananja.

Artikli

Dizajn Proizvodnog procesa Artikla

Osnovna jedinica proizvodnje je Artikal na osnovu kojeg se kreira Jedinstveni proizvod (Proizvod je Artikal koji se kreira sa posebno definisanim varijabilnim repromaterijalima onako kako su poručeni, najčešće je to odabir štofova za elemente koji definišu proizvod(stranice, sedište, uzglavlje, jastuci...). Artikal kao tip za proizvod je podeljen na proizvodne operacije po sektorima, koje sadrže normative (vremenske) i repromaterijale koji se troše(količinsku sastavnicu). Artikal ima svoju pripadnost kategoriji (Fotelja, Ugaona garnitura...), moguće orijentacije (Leva, Desna, Dual...), elemente koji definišu Proizvod, listu paketa. Pri definisanju artikla definišu se i proizvodne operacije koje se izvršavaju za artikal po sektorima, a koje mogu biti obavezne ili opcione (primer: štepanje), i u okviru svake proizvodne operacije su definisani utrošsci radnih sati i repromaterijala.

Proizvodne operacije mogu biti definisane sa varijabilnim repromaterijalima (onim koje bira kupac) a koje definišu neki element proizvoda koji je jedinstven za proizvod naručioca. ↓

Primer klasične normirane proizvodne operacije ↓

Primer operacije koja kreira paket ↓

Repromaterijali

Magacin Repromaterijala i upravljanje repromaterijalima

Magacin repromaterijala je skup modula za upravljanje repromaterijalima, planiranje, nabavku repromaterijala, prijem i kontrolu utroška repromaterijala u realnom vremenu. Magacin repromaterijala je najvažniji podsistem u proizvodnoj liniji i na njega se oslanja celokupni sistem proizvodnje.

Repromaterijali su organizovani po kategorijama, imaju definisane jedinice mere po kojima se nabavljaju i troše, nazive kao i podrazumevane dobavljače i dobavljačke nazive (šifarnik). Magacin omogućava postavljanje i održavanje minimalnog Stock-a, kao i automatsko generisanje porudžbenica za planiranu proizvodnju vodeći računa o: Minimalnim količinama za poručivanje, količinskim grupama (ukoliko je količina u paketima/pakovanjima) po dobavljačkim nazivima i šiframa u zavisnosti od dobavljača. Magacinski podsistem vodi evidenciju i o nabavnim cenama repromaterijala za bilo koji vremenski period, kao i repromaterijalima koji mogu uticati na krajnju VP ili MP cenu proizvoda koji kupac naručuje(cenovna kategorija/uvećanje krajnje cene na osnovu odabranog repromaterijala)

Automatizovani sistem trebovanja/ generisanja porudžbenica omogućava da se generišu porudžbenice repromaterijala za odabrani radni nalog, po unapred definisanim parametrima (Uzimajući u obzir i potrebne repromaterijale sa prethodnih radnih naloga, računajući količine sa do sada naručenim ili bez do sada naručenih količina repromaterijala.)

Sistem omogućava unos kao i automatsko generisanje porudžbenica repromaterijala, sa praćenjem statusa svih poručenih repromaterijala sa porudžbenica (prispelo u celosti, kašnjenje), kao i generisanje izlaznih dokumenata za dobavljače. ↓

Pored generisanja porudžbenica, evidencije prijema i pregleda stanja repromaterijala (lager liste) sistem nudi uvid u detalje svih promena na stanjima u magacinu za svaki repromaterijal. ↓

HR

Planiranje, kontrola/uvid i obračun radnih sati

Evidencija radnog vremena sadrži module za čekiranje dolazaka i izlazaka sa posla, planiranje i evidenciju radnih sati.

Radni plan i raspored ↓

Dnevni raspored po smenama, gde postoji generalni plan smena sa mogućnošću definisanja posebnih smena za sektore. ↓

Dnevni panel dolazaka i izlazaka sa posla ↓

Na osnovu evidencije radnih vremena i učinaka po normi, sistem daje uvid obračun za učinak zaposlenih, sa mogućnošću pregleda pojedinačnih parametara vezano za evidenciju radnog vremena, kao i uvid u sve proizvodne operacije zaposlenih sa normama. ↓

Evidencija radnog vremena za period (za odabranog pojedinačnog radnika) ↓

Evidencija učinka zaposlenih za period (za odabranog pojedinačnog radnika)↓

Dostupnost podataka

Veliki broj modula za pretrage i uvid u procese na osnovu zadatih parametara.

Informacionim sistemom UFIPPS je moguće pretraživati celokupnu proizvodnju, kombinujući parametre (periode, kupce, dobavljače, artikle, kategorije artikala, mesta isporuke i još mnogo toga...) kako bi se mogla izvući analitika i statistika proizvodnje. Pored ovih modula za pregled proizvodnje, svi moduli sadrže veliki broj filtera i modula za pretragu, kao i mogućnosti exportovanja tako dobijenih podataka.

Prikaz rezulata pretrage proizvoda u proizvodnji na osnovu gornje tabele, uvid u proces izrade, i statuse isporuke ↓

Pored pretraga, za sve kritične procese se vode log-ovi promena (promene na porudžbinama, radnim nalozima, tovarnim listama, magacinu).

Primer promena na Radnom nalogu/Log ↓

Primer promena na Porudžbini VpKupca/Log ↓

Porudžbine

Poručivanje proizvoda kroz sistem

Poručivanje proizvoda je proces kroz koji proizvodi ulaze u sistem proizvodnje, definišu se elementi, unose podaci o kupcima, mestima isporuke, rokovima. Od trenutka definisanja proizvoda, proizvod je spreman za raspoređivanje na radni nalog i izradu. Poručivanje se vrši kroz kreiranje i popunjavanje porudžbina. ↓

U porudžbinama se vode podaci o kupcima, podaci o detaljima porudžbine, rokovima, cenama, poručenim artiklima i njihovoj specifikaciji. ↓

Primer poručenog proizvoda sa definisanim elementima za proizvod(specifikacija) i mestom isporuke za kupca. ↓

Direktno poručivanje od strane VP kupaca i Maloprodajnih objekata.

Informacioni sistem UFIPPS, pored unosa i obrade porudžbina u glavnom sistemu omogućava i direktno poručivanje proizvoda za izradu od strane VP kupaca i maloprodajnih objekata kroz posebni aplikativni softver. Korišćenjem aplikativnog softvera za naručivanje, VP kupcima i maloprodajama se daje mogućnost bržeg dospeća proizvoda na radne naloge za izradu, brži i jednostavniji proces pravljenja izmena na porudžbinama i poručenim artiklima, kao i uvid u proizvodni proces u realnom vremenu. Porudžbine koje se na ovakav način unose u sistem prolaze kroz kontrolu/odobrenje u proizvodnji, a svaka nova porudžbina, proizvod, kao i naknadne izmene na proizvodima ili porudžbinama alarmiraju zaposlene u centrali/proizvodnji da postoje promene/proizvodi koje je potrebno odobriti. Sistem alarmiranja je automatski, a kontrola je obavezna zbog provere artikala koji se naručuju (neaktuelan štof, nedefinisanje svih elemenata proizvoda, odnosno finalna kontrola porudžbine)

Softver za poručivanje maloprodajnih objekata, omogućava vođenje porudžbina po maloprodajnim računima/porudžbinama i maloprodajnom cenovniku, uz centralno raspoređivanje isporuka po tovarnim listama svih kupaca (MP,VP) u centrali/proizvodnji i racionalizovanje ruta vozila isporuke. Ordering sistem maloprodaje vodi i evidencije dodatnih usluga uz svaku porudžbinu artikala, kao i finansijske evidencije o maloprodajnim cenama, uplatama, avansima, preostalim iznosima.

Ordering

Detalji poručenog proizvoda Maloprodaje

Za svaki artikal, pored specifikacije artikla(odabir repromaterijala/štofova), unose se i podaci o MP ceni, kupcu i adresi za isporuku krajnjem kupcu. Sistem vodi adresar MP kupaca i mesta za isporuku na nivou cele kompanije, dok se cenovnici mogu razlikovati od objekta do objekta.

Softver za direktno poručivanje VP kupaca i MP objekata sadrži module za pretrage, analitiku i izveštavanje po organizacionim jedinicama, a softver Maloprodajnih objekata dodatno ima i finansijske kalkulacije, maloprodajne cenovnike kao i mogućnost izdavanja predračuna/avansnih računa i evidencije uplata.

TOMASH Group doo.
Poslovni informacioni sistemi, call centri i automatizacija proizvodnih linija.
kontakt